Veel gestelde vragen voor gebruikers

Voor onze systemen hebben we de meest gestelde vragen verzameld en hieronder opgenomen. Bij storingen waarbij technische assistentie vereist is moet het bedrijf dat het systeem heeft ingebouwd u helpen om het probleem te verhelpen.

Veel gestelde vragen 4627 startonderbreker en alarmsysteem

Werkt de DriverCard niet goed of is er een storing?
  • De batterij is leeg. Vervang de batterij zoals staat beschreven bij vraag hoe vervang ik een batterij.
  • De DriverCard is te ver van de ontvanger. Probeer het opnieuw dichterbij de auto.
  • Het signaal van de DriverCard is verstoord door andere apparatuur of straling. Probeer het opnieuw vanaf een andere positie.
  • Er is een andere oorzaak. Schakel de beveiliging handmatig uit zoals beschreven in sectie noodprocedure (punt 3. Beveiliging uitgeschakeld, alleen startblokkering) en neem contact op met je dealer.
De led geeft knippersignalen bij het inschakelen van het contact

Controleer de tabel met het foutgeheugen om de oorzaak te achterhalen. Neem zo nodig contact op met je dealer.

Hoe kan ik de status controleren van de DriverCard?

In de DriverCard zit een geïntegreerde LED, waarmee je de status van de kaart makkelijk kunt controleren. Staat de DriverCard aan, dan stuurt deze elke drie seconden een identificatiecode, waarbij de LED even kort knippert. Druk je op de knop van de DriverCard, dan zal de LED fel gaan branden. Let op: doe dit alleen met ingeschakeld contactslot of buiten bereik van de auto, anders wordt het alarm ingeschakeld. Als de LED van de DriverCard niet knippert, staat de DriverCard uit of is de interne batterij leeg.

Hoe kan ik de batterij van een DriverCard vervangen?

In de DriverCard zit een knoopcelbatterij ( type CR2032). De batterij is aan vervanging toe als het signaal van de DriverCard zwakker wordt of als de LED op de kaart niet meer knippert. Let op: de automatische startblokkering kan echter wel actief blijven. De beveiliging moet dan handmatig uitgeschakeld worden door de pincode in te voeren.

  • Open de DriverCard op de aangegeven plaats om de batterij te vervangen.
  • Schuif de oude batterij uit de DriverCard om deze te verwijderen.
  • Plaats de nieuwe batterij, zonder de boven of onderkant van de batterij aan te raken. Let goed op de polariteit van de batterij bij het terugplaatsen (+/-).
  • Sluit de behuizing door beide delen weer stevig op elkaar te drukken.
  • Zorg ervoor dat de batterij contacten de beide kanten van de batterij goed raken.
  • Synchroniseer de DriverCard opnieuw met het alarmsysteem. Zet hiervoor het contactslot aan en houd de knop van de DriverCard 3 seconden ingedrukt.
Hoe kan ik de DriverCard handmatig uitschakelen? Wij noemen dat de noodprocedure

Beveiliging handmatig uitschakelen (noodprocedure)

Is de originele handzender van de auto of de DriverCard verloren of defect? Dan is het uitschakelen van de beveiliging mogelijk door de pincode van het systeem in te voeren op de drukknop. Deze pincode staat op de kaart die de installateur heeft meegegeven.

1. BEVEILIGING INGESCHAKELD, ALLEEN SLEUTEL BESCHIKBAAR

  • Open de deur met de sleutel of de originele handzender.
  • Het systeem zoekt naar een DriverCard.
  • Voer de 4-cijferige pincode in op de drukknop van de alarm LED volgens de instructie “het invoeren van de pincode” op de volgende pagina.
  • De LED schakelt uit.
  • De auto kan nu (binnen max. 60 seconden) gestart worden.

2. BEVEILIGING INGESCHAKELD, ALLEEN DRIVERCARD BESCHIKBAAR

  • Open de deur met de sleutel.
  • Het alarm gaat nu af.
  • p de knop van de DriverCard.
  • De LED schakelt uit.
  • De auto kan nu (binnen max. 60 seconden) gestart worden.

3. BEVEILIGING UITGESCHAKELD, ALLEEN STARTBLOKKERING ACTIEF

  • Open de deur – indien nodig – met de sleutel.
  • Zorg dat het contactslot uitstaat.
  • Voer de eerste 2 cijfers van de pincode in. De LED blijft branden.
  • Voer de 4-cijferige pincode in volgens de instructie “het invoeren van de pincode” op de volgende pagina.
  • De auto kan nu (binnen max. 60 seconden) gestart worden.

INSTRUCTIE: HET INVOEREN VAN DE PINCODE

Stel de pincode is 9736. Voer deze als volgt in:

  • 9x drukken – wacht op LED bevestiging
  • 7x drukken – wacht op LED bevestiging
  • 3x drukken – wacht op LED bevestiging
  • 6x drukken – LED zal 2x knipperen en hierna uit gaan

Is een Europese goedgekeurde startonderbreker gelijk aan de KIWA/SCM-certificering?

Nee, want een Europees goedgekeurde startonderbreker heeft één startonderbreker, terwijl Kiwa/SCM er twee vereist. Dat is op te lossen door de 4627 passieve startonderbreker te installeren. Daarmee voldoet het wel aan de eisen voor certificering.

Waarom geeft de 4627 meerdere piep tonen bij het sluiten van de auto?

Geeft het alarm meer dan twee pieptonen bij het afsluiten van de auto, dan geeft het systeem aan dat er een ‘open zone’ gedetecteerd is. Met andere woorden: er staat iets open. Zorg ervoor dat; alle ramen en deuren van de auto gesloten zijn, de motorkap en de kofferbak dicht zijn en de (eventuele) schuifdeuren. Alles dicht? De pieptonen zijn, als het goed is, verdwenen.

Waarom piept mijn alarm bij het ontgrendelen van de deur?

Dit is een normale reactie van het alarm, dit noemen we instapvertraging. Direct na het openen van een deur bij een ingeschakeld alarm wordt de instap-vertraging opgestart. Deze duurt max 15 sec. en gedurende deze tijd dient de DriverCard herkend te worden. Is na 8 seconden de DriverCard nog niet herkend dan volgt er een piep-signaal om de gebruiker eraan te herinneren dat de DriverCard nog niet herkend is. Dit geeft de gebruiker de kans om via de knop op de DriverCard het alarm alsnog te deactiveren. Om te voorkomen dat het alarm af gaat moet je binnen 7 seconden binnen de detectie zone van het alarm komen of op de knop van de Drivercard drukken. Je kunt het alarm uitschakelen door op de knop van de Drivercard te drukken.

Welke batterij zit er in de DriverCard?

Knoopcel batterij met de codering CR2032 3 volt.

Hoe controleer ik de batterij van de DriverCard?

Door de knop van de DriverCard ingedrukt te houden. Het LED lampje op de kaart moet als het goed is gaan branden. Let op: de levensduur van de batterij is ongeveer één jaar. Het is dus belangrijk om deze op tijd te vervangen.

Hoe zet ik de sensoren tijdelijk uit bij mijn 4627 alarmsysteem?

Wil je de auto afsluiten zonder interieur detectie, dan kun je de radarsensor tijdelijk deactiveren. Zo gaat het systeem niet ongewenst af. Bij het uitschakelen van de radarsensor is het voertuig wel beschermd en zijn de deuren, motorkap en kofferbak vergrendeld. Ook is het niet mogelijk om de auto te starten. Als de auto weer wordt ontgrendeld via de originele afstandsbediening, zijn de tijdelijk uitgeschakelde functies weer actief. Hoe schakel je tijdelijk de interieur-detectie uit?

  • Druk binnen vijf seconden na het uitzetten van de motor op de LED knop van het alarm welke gemonteerd is in de auto.
  • Houd de knop ingedrukt, totdat de LED knippert.
  • 1 x knipperen = de ultrasoon sensoren zijn uitgeschakeld.
  • 2 x knipperen de radarsensor en de hellingshoeksensor staan uit.

indrukken led

Hoe kan ik de pin code achterhalen als de pincodecard van de 4627 kwijt is?

Een installateur kan het serienummer, dat op de achterkant van de centrale (Central Control Unit) staat, fotograferen en sturen naar support@clifford.nl. Let op: Als inbouwer dient u kentekenregistratie van de auto op te vragen om fraude te voorkomen. Wij vragen het serienummer dan op bij de leverancier (Vodafone Automotive). Deze terugkoppeling duurt ongeveer een uur.

Veel gestelde vragen Protect & Connect en SSE

Wat moet ik doen als mijn auto is gestolen?

Neem dan meteen contact op met de alarmcentrale (020 4040 919) (optie 3) en doe aangifte bij de politie. Na het stellen van een aantal identificatievragen zal de meldkamer de diefstalprocedure starten.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Klik op knop ‘Uw Abonnement’ waar het wijzigingsformulier is opgenomen. Hier kun je bijvoorbeeld waarschuwingsnummers, identificatievragen of adresgegevens veranderen. Zie Appendix 4 voor standaard formulier.

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

Klik op knop ‘Uw Abonnement’, je komt in een overzicht waar het beëindigingsformulier is opgenomen. Geef hier aan wanneer je de overeenkomst wilt laten aflopen en wat de reden is. Zie Appendix
5 voor standaard formulier. U kunt uw huidige abonnement overzetten op u nieuwe auto waardoor u eventuele beëindigingskosten voorkomt en u een nieuw voertuig volgsysteem tegen een aantrekkelijk prijs kunt aanschaffen.

Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?

Als je de auto verkoopt, kun je de bovenstaande beëindigingprocedure volgen. En infomeer dan meteen naar de interessante mogelijkheden om een contract over te zetten naar een nieuwe auto. Hierdoor voorkom je eventuele beëindigingskosten en kunt u een nieuw voertuig volgsysteem tegen aanschaffen tegen een aantrekkelijk prijs.

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Abonnementen worden elk jaar automatisch verlengd. Een eenjarig abonnement verlengen we met één jaar. Een tweejarig abonnement met twee jaar, enzovoorts. Je hoeft hier verder niets voor te doen. Enkele weken van tevoren ontvang je hierover een notificatie van onze klantenservice.

Mijn tweedehands auto heeft al een voertuigvolgsysteem van Vodafone Automotive. Hoe kan ik het systeem opnieuw activeren?

Klik op knop ‘Uw Abonnement’ ’, je komt in een overzicht waar het activatieformulier is opgenomen. Vul dit formulier in en stuur het naar onze klantenservice. Dan activeren wij het systeem op afstand. Is het geactiveerd? Dan krijg je per SMS een welkomstbericht. Ook ontvang je binnen twee werkdagen per post de welkomstbrief. Zie Appendix 2 voor standaard formulier.

Wat moet ik doen als mijn auto naar de garage of op transport gaat?

Activeer dan de garage- en transportmodus via de app. Mocht je geen toegang tot de app hebben, dan kun je het telefonisch doorgeven aan onze klantenservice en alarmcentrale.

Wat moet ik doen bij vals alarm?

Bij een automatische alarmmelding ontvang je van ons bericht dat je voertuig is gestolen en dat wij de procedure hebben gestart. Is er sprake van vals alarm? Neem dan direct contact op met de alarmcentrale (020 4040 919) (optie 3). Zij zullen identificatievragen stellen en de alarmmelding beëindigen.

Wat doe ik als mijn autosleutels uit huis zijn en de auto is weg?

Bel dan meteen de alarmcentrale (020 4040 919) (optie 3). Zij zullen identificatievragen stellen en de diefstalprocedure starten.