Het ‘Aston Martin Tracking’ systeem van ‘Vodafone Automotive‘ is het enige, door Aston Martin goedgekeurd, voertuigvolgsysteem. Het systeem wordt gemonteerd tijdens het fabricageproces van de auto waardoor er een maximale integratie plaatsvind met het voertuig en sabotage vrijwel onmogelijk is. Het Aston Martin Tracking systeem maakt gebruik van GPS en GSM voor een extreem nauwkeurige plaatsbepaling en ongeëvenaarde services.

‘Clifford Electronics Benelux’ is de Nationale Service Provider (‘NSP’) van Vodafone Automotive in de Benelux. Clifford ondersteund de Aston Martin Tracking systemen en zal de activatie van het systeem samen met de Aston Martin dealer verzorgen. Na activatie van het systeem zal het Aston Martin Tracking systeem aangesloten worden op de ‘MPL Alarmcentrale’. De alarmcentrale staat 24 uur per dagen, 7 dagen per week tot uw beschikking en is bereikbaar op telefoonnummer 088-2020927.

 

  • Startblokkering
    Wordt door de alarmcentrale met toestemming van de politie geactiveerd, zodat de motor niet meer kan worden gestart.
  • Sabotage alarm
    Wordt geactiveerd wanneer de systeemaccu wordt ontkoppeld of leeg raakt, of wanneer de systeembedrading wordt doorgesneden.
  • Wegsleep alarm
    Wordt geactiveerd wanneer er bewegingen worden waargenomen terwijl het contact uit staat en de DriverCard niet aanwezig is.
  • Automatische healthcheck
    Iedere maand zal het systeem een healthcheck bericht naar de Service Provider sturen, om te bevestigen dat het systeem naar behoren werkt.
  • Transportmodus
    Wordt door de alarmcentrale geactiveerd wanneer de eigenaar van het voertuig heeft bevestigd dat het voertuig wordt getransporteerd. Op deze manier worden valse alarmen voorkomen.
  • Garage modus
    Wordt door de alarmcentrale geactiveerd wanneer het voertuig voor onderhoudswerkzaamheden aan de Aston Martin Dealer is overhandigd.
  • Nauwkeurige GPS-tracking
    Hiermee is kan de alarmcentrale de Aston Martin lokaliseren tot op 10 meter nauwkeurig.
  • Internationale GSM-dekking
    Roaming SIM-kaart voor dekking binnen meer dan 180 landen wereldwijd.
  • Europese dekking
    Samenwerking met politie en opsporing van gestolen voertuig binnen heel Europa in de lokale taal.

 

Wat te doen bij diefstal?

Als er een alarmmelding wordt verstuurd, probeert een medewerker van de alarmcentrale contact met u op te nemen via de telefoonnummers die u bij de registratie hebt opgegeven. U moet bij het activeren van het contract minimaal twee telefoonnummers opgeven. Er wordt pas contact met de politie opgenomen als de medewerkers u gesproken hebben. Op deze manier wordt voldaan aan de politieprocedures, zodat er door de politie geen tijd wordt verspild aan valse alarmen.

Zodra u hebt bevestigd dat het voertuig gestolen is, zal de medewerker van de alarmcentrale u vragen de diefstal bij de politie aan te geven. Als er een alarmmelding wordt ontvangen, betekent dit nog geen bevestiging van een diefstal. De politie vereist dat de eigenaar de diefstal bevestigt. De alarmcentrale werkt vervolgens samen met de politie om het voertuig op te sporen.

Als het voertuig zich buiten Nederland bevindt, werkt de alarmcentrale samen met de plaatselijke politie in hun eigen taal, om uw voertuig zo snel mogelijk bij u terug te krijgen. De alarmcentrale kan, na instructies van de politie, het voertuig tijdelijk blokkeren, zodat het na een diefstal niet kan worden gestart en verplaatst.

 

Landen die door het Aston Martin Tracking systeem worden gedekt:
Albanië, Andorra, België, Bosnië, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Maleisië, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.


Klik op onderstaand logo om de Aston Martin Tracking service manual te downloaden